Ontwikkeling van de nieuwe identiteit voor een kantoorpand in Utrecht. Door het bestaande kantorencomplex op te delen in twee afzonderlijk verhuurbare vleugels kon ieder gebouwdeel op een onderscheidende manier in de markt gezet worden. Gelegen aan de Varrolaan werd het ene deel omgedoopt tot ‘Varro’ en het andere tot ‘Markus’ refererend aan de voornaam van de Romeinse geleerde Marcus Terentius Varro. Voor ‘Markus’ hebben we een nieuw concept geformuleerd dat zich richt op jonge ondernemers die door willen groeien. Door de keuze voor een voornaam ‘Markus’ wordt het gebouw als het ware een persoon waarmee je je verbind.
Als huurder wordt je ‘Markus’ member, deel van een netwerk. Een plusje uit het logo.
De plusjes verwijzen ook naar de services waarvan je als member gebruik kunt maken. Je kunt alleen kantoorruimte huren maar je lidmaatschap daarnaast verder uitbreiden. ‘Markus’ biedt vergaderruimtes, printerunits, ‘Markus’ fietsen en elektrische auto’s en bijvoorbeeld ook gewoon een goede kop koffie. Via het online platform blijf je als huurder op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen binnen de ‘Markus’ community, kun je vervoer reserveren en je verbruik monitoren.
i.s.m Manon Engbers